Beide gemengde teams L.T.C. Ittervoort winnen

Afgelopen zaterdag wisten beide gemengde teams van L.T.C. Ittervoort tijdens de vierde competitieronde te winnen. De herenteams, die de laatste weken op dreef waren, verloren beide.

Eerste winst gemengd team 1

Het eerste gemengde reisde zaterdag met een incompleet team af naar de Burght in Maasticht. Hierdoor kon het damesdubbel niet gespeeld worden en keek het team direct tegen een 1-0 achterstand aan. Doordat Josine de Wild pas te laat op gang kwam in haar damesenkelspel kon ze een nederlaag niet meer afwenden. Ook de diesel van Roy van Vlijmen wilde maar niet op gang komen. Maar na een flinke achterstand in de eerste set te hebben ingehaald, stoomde hij door naar de overwinning. Josine de Wild &  Ralph Ramaekers hadden geen kind aan hun tegenstanders. Waarna Patrick Forschelen & Roy van Vlijmen, door sterk spel van Patrick, het beslissende derde punt binnenhaalden.

Ook het tweede gemengde team behaalde een 3-2  overwinning. Ino Wienbeck moest op het laatste moment, in de tiebreak in de derde set, zijn meerdere erkennen in zijn Montfortse opponent..Jannie Vries speelde een tactische wedstrijd, die ze daardoor met gemak naar zich toetrok. Suzan Ramakers & Guido Lemmens kwamen in hun gemengd dubbel te gemakkelijk op voorsprong, maar moesten uiteindelijk nog knokken om de wedstrijd te winnen. Jannie Vries & Georgette van den Ende speelden een moeizame damesdubbel die dan ook verloren ging. Echter het winnende punt werd in een spannende herendubbel door Ino & Guido behaald.

Het herenteam 35+ liep zaterdag tegen Bunde tegen de eerste nederlaag van het seizoen op. Pierre Vleeshouwers won als enige zijn enkelspelpartij. Jan Vries & Ron Schreurs stelden nog een tweede punt veilig in hun herendubbel. Ondanks deze 4-2 nederlaag staat het team nog steeds aan kop in hun poule.

Het herenteam 18+ kon aan het goede resultaat van de vorige week geen vervolg geven. Het team van NIP uit Roermond was beter. Ruud Coenen verloor door slechts één break in elke set zijn wedstrijd. De tegenstander van Bart Geukemeijer was op de belangrijke momenten net wat slimmer. Dennis van den Heuvel kwam te laat in zijn ritme. Invaller Hans van de Vondervoort kwam tekort in zijn wedstrijd. Ook beide dubbels gingen verloren, alhoewel de toeschouwers konden genieten van goed tennis.

Eerste jeugdteam wint weer

Het eerste driekwart team heeft afgelopen woensdag weer gewonnen. Susan Draaijer en Myrthe Metselaars vertellen over hun overwinning. “Het was heel warm weer en we hebben lekker gespeeld tegen Stevensweert 2, want we hebben alles gewonnen. Susan heeft 2 keer gewonnen met 6-1. Myrthe heeft zelfs een keer met 6-0 gewonnen. Nicole won ook haar beide wedstrijden. Het was een leuke middag“.
Het tweede driekwart team verloor nipt van Stevensweert 1 met 10-8.