Tennisteams L.T.C. Ittervoort doen goede zaken

Afgelopen zaterdag wisten alle tennisteams van L.T.C. Ittervoort hun wedstrijd te winnen. Vrijdag verloor het herenteam 35+ haar wedstrijd. Het eerste jeugdteam won woensdag wel haar wedstrijd.

Herenteam 35+ aan kop

Het herenteam 35+ herpakte zich zaterdag na de laatste competitiewedstrijd verloren te hebben. Ron Schreurs, Ger Konings, Piet Ramakers en invaller Ino Wienbeck wonnen tegen Elsloo hun enkelpartijen met overmacht. Ook werden de herendubbels van Ben Gubbels & Piet Ramakers en Jan Vries & Ron Schreurs gewonnen. Door deze klinkende overwinning verstevigde het team de koppositie in haar poule.

Het herenteam 18+ kende een wisselvallig weekeinde. Een weekend waarin de comeback van Edwin ‘Eddie’ Lormans uitbundig werd gevierd. Edwin, nog steeds in de wolken, wist met veel passie en vernuft zijn eerste partij uit het vuur te slepen. Eerder hadden steunpilaren Ruud, Bart en Dennis al voor een mooie 3-0 voorsprong gezorgd. Zowel Ruud als Dennis wisten tijdens hun enkelpartij na een zwakke eerste set het tij te keren. Bart kende daarentegen in set twee van zijn enkelpartij een mindere periode. Al met al leverden de vier heren prima werk af in de strijd tegen degradatie door hun enkelpartijen te winnen. Helaas gingen Roy & Ruud in hun dubbelspel vrij kansloos ten onder. Dennis & Bart moesten eveneens hun meerderen erkennen. Na een ware thriller capituleerden beide heren op het einde van de derde set. Al met al een resultaat waarop voortgeborduurd kan worden.

Het eerste gemengde speelde een degradatieduel tegen Horn. Roy van Vlijmen had weinig moeite met zijn tegenstrever en won vrij gemakkelijk zijn wedstrijd. Josine de Wild speelde een marathonpartij, maar miste in de laatste games van de derde set net de scherpte om de wedstrijd winnend af te sluiten. Peggy Craemers & Roy van Vlijmen speelden na een zenuwachtig begin een perfecte wedstrijd en wonnen met tweemaal 6-2. Josine & Peggy begonnen goed in het damesdubbel, maar een sterke eerste set kreeg geen vervolg. Patrick Forschelen & Ralph Ramaekers speelden juist hun sterkste tennis in de tweede en derde set. Hierdoor wist het team deze belangrijke wedstrijd met 3-2 te winnen.

Het tweede gemengde team haalde uit met een 4-1 overwinning op Maasbracht. Guido Lemmens en Jannie Vries wonnen beiden snel hun enkelspel. Gijs Schouten & Suzan Ramakers hadden moeite met de opslag van hun tegenstander, waardoor de wedstrijd verloren ging. Echter Suzan, in het damesdubbel met Jannie, en Gijs in het herendubbel met Guido, wonnen hun volgende wedstrijd. Waardoor het enige verlies van de dag, vlot werd vergeten.

Het herenteam 35+ op de vrijdag speelt elke week tegen sterke tegenstanders. Nu gaven de heren Hub Snijkers, Wil van Bolderen, Hans Wierts en Jac Daemen SLTC 4 uit Sittard partij. Jac en Wil sleepten het enige punt binnen voor de ervaren Ittervoorter spelers.

Eerste jeugdteam wint

Het eerste driekwart team heeft afgelopen woensdag gewonnen tegen Echt 4. Lisa Brouns en Myrthe Metselaars wonnen hun beide wedstrijden. Nicole Cremers verloor haar beide wedstrijden nipt. Het tweede driekwart team speelt aanstaande zaterdagmiddag in Ittervoort de inhaalwedstrijd tegen Berg 2.