Goed weekend herenteams L.T.C. Ittervoort

De herenteams van tennisclub L.T.C. Ittervoort hebben het afgelopen weekend goede prestaties geleverd. Het herenteam 35+ haalde uit met 5-1 en is titelkandidaat nummer één. Het herenteam 18+ won met 4-2 en het vrijdag herenteam 35+ speelde gelijk.

Herenteam 35+ op titelkoers

Het herenteam 35+ begon slecht aan de wedstrijd tegen Keerweide uit Geleen doordat Ron Schreurs zijn partij verloor. Maar doordat achtereenvolgens Ger Konings, Jan Vries en Piet Ramakers hun enkelpartij wonnen, werd deze achterstand snel weggewerkt. Ook de dubbels van Jan & Ron en Ben Gubbels & Piet Ramakers werden met speels gemak gewonnen. Hierdoor is het team op titelkoers. Als volgende week twee wedstrijden gewonnen worden tegen Phanta Rhei uit Limbricht is het kampioenschap een feit. Aanstaande zaterdag om 13:00 uur wordt deze kampioenswedstrijd gespeeld vanaf 13:00 uur op de tennisbanen in Ittervoort.

Het herenteam 18+ kende qua resultaat een prima weekeinde. Zowel Ruud als Bart overklasten hun directe tegenstanders en wonnen vrij eenvoudig. Dennis had het lastig. Na 3 lange sets moest hij zich bij 5-5 in het derde bedrijf gewonnen geven. Een fikse tegenvaller, met name voor Dennis die, naar eigen zeggen, aan zijn beste partij van het seizoen bezig was. Edwin, hoofdschuddend als altijd, wist in een ware kraker op karakter het derde punt binnen te slepen. Helaas dienden Dennis & Roy hun partij gewonnen te geven. Bart & Ruud zorgden echter voor een mooi slotstuk. Met zeer degelijk en bij vlagen goed tennis werden de gasten van Hazendans met een 4-2 nederlaag naar Maastricht gestuurd.

Het eerste gemengde team moest het opnemen tegen kampioenskandidaat Munstergeleen. Josine de Wild speelde een degelijke wedstrijd en won door de rally’s langer vol te houden dan haar tegenstandsters. Roy van Vlijmen speelde een zware en typische gravelwedstrijd, die hij uiteindelijke won. Met goede moed begonnen Josine de Wild & Ralph Ramaekers voortvarend aan het gemengde dubbel. Helaas konden ze de nodige winstkansen net niet benutten. Patrick Forschelen & Roy van Vlijmen konden geen antwoord vinden op de kanonskogels van hun tegenstanders. Doordat het Ittervoortse team het damesdubbel moest opgeven, moest een 3-2 nederlaag geslikt worden. Doordat mede degradatiekandidaten zaterdag wonnen, wordt het voor het team uiterst lastig om zich de volgende week tijdens de laatste speeldag te handhaven in de hoofdklasse.

De zesde speeldag van de districtscompetitie vertrok het tweede gemengde team naar Kimbria te Maasticht. Guido Lemmens beet het spits af. Guido kwam langzaam van start, wat resulteerde in een nederlaag. Jannie kwam pas te laat in haar spel, zodat ze haar wedstrijd niet meer kon kantelen. Ino Wienbeck & Guido Lemmens maakten teveel persoonlijke fouten en ook Georgette van den Ende & Suzan Ramakers konden het tij niet keren. In het afsluitende gemengde dubbel had Ino en Georgette geen antwoord op het vrijwel foutloze spel van de Maastrichtse tegenstanders. Door de 5-0 overwinning kon Kimbria het kampioenschap al vieren: proficiat.

Het herenteam 35+ behaalde vrijdag een verdienstelijk gelijkspel tegen Beesel. Hub Snijkers zorgde in zijn dubbels met Jac Daemen en Tjeu Reijven voor de punten.

Eerste jeugdteam goede middenmoter

Het eerste driekwart team heeft haar laatste wedstrijd in en tegen Susteren met 10-8 verloren. Hierdoor is het team in de middenmoot geëindigd van haar poule. Het tweede driekwart team dient nog twee wedstrijden in te halen.