LTC Ittervoort, Voorjaarscompetitie dag 3

Op zaterdag 5 mei heeft LTC Ittervoort opnieuw gestreden in de voorjaarscompetitie.

Heren 17+
De 4e speeldag speelden de mannen van het herenteam 17+ tegen het team van Maasbracht, van tevoren was al bekend dat dit een belangrijke wedstrijd zou zijn om klassebehoud te houden. De 1e single was een zware wedstrijd voor Roy van Vlijmen, deze ging helaas in 3 sets verloren. Tijdens de 2e single won Ruud Coenen na een tandje bijgeschaafd te hebben in 2 setjes. De 3e single van Bart Geukemeijer was een ware thriller maar deze ging helaas ook in 3 sets verloren. Edwin Lormans kon na een 5-2 voorsprong in de 1e set zijn partij helaas niet winnend afsluiten en verloor in 2 sets. Met een 1-3 achterstand gingen de heren van het herenteam de dubbels in, door gedrevenheid en zeer goed spel werden deze alle 2 in 2 sets gewonnen wat uiteindelijk resulteerde in een 3-3 gelijkspel.

Mix 17+
Op een regenachtige dag in de gemeente Maasgouw, is Linne de tegenstander. De opstelling vandaag: Jessie, Peggy, Ino en Hans.
Het spiksplinternieuwe tennispark, voorzien van “smashcourt” tennisbanen, is het strijdtoneel. Na ruim 1 uur vertraging beginnen de singles.
Na een goed gevecht moet Ino toch de tegenstander feliciteren met de overwinning 6-2 7-5.
Jessie slaagt er eveneens niet in, om na een spannende 3-setter de wedstrijd naar zich toe te trekken. Tussenstand 2-0 voor Linne.
Ino en Hans pakken een punt, door de herendubbel gemakkelijk te winnen. De uitslag is 6-1 6-2. De overwinning van de damesdubbel gaat echter naar Linne 6-1 7-5. In de mixpartij zijn het Peggy en Hans, die de wedstrijd zonder veel moeite winnen 6-1 6-1. Eindstand 2-3.
De dag werd afgesloten met een overheerlijke maaltijd.

Heren 50+
Het heren 50+ team heeft ook de derde wedstrijd gewonnen. In een zeer nat en koud Blerick werd met 4-1 gewonnen.
Na 2 uur wachten door de vele regen konden ze eindelijk met de wedstrijd beginnen.
Pierre Vleeshouwers speelde de 1e enkelpartij en won na een stroef begin toch nog redelijk gemakkelijk met 6-3 en 6-1.
Jan Vries had een taaie Duitse tegenstander en had met name in de 1e set moeite om zijn ritme te vinden op de zeer gladde baan. Ondanks setpunt tegen in de 1e set wist hij deze set nog uit het vuur te slepen waarna de 2e set een formaliteit werd, setstanden 7-5 en 6-2.
De 1e dubbel van Piet Ramakers Vries en Ger Konings ging helaas met minimaal verschil verloren. Piet en Ger hadden veel moeite met de baan en kwamen geen enkel moment in hun ritme. Setstanden waren 7-5en 6-4 voor Blerick.
De 2e dubbel van Ben Gubbels en Pierre Vleeshouwers werd met name door weergaloos spel van Ben snel gewonnen met 6-3 en 6-1.
Ben zette zijn goede spel in de derde dubbel door en nam een getergde Piet mee op sleeptouw.
Zij lieten de tegenstanders volstrekt kansloos 6-3 en 6-3.
Door deze uitslag hebben we een voorsprong van 2 punten op Nederweert de tegenstander van a.s. zaterdag 12 mei . Voor deze topper verwachten we veel toeschouwers op ons complex aan de Platanenweg , aanvangstijd is 13.00 uur.