Competitieverslag dag 7 LTC Ittervoort
De laatste competitiedag is voorbij. Met 2 kampioensteams en geen degradaties mogen we spreken van een goede voorjaarscompetitie. Heren 50+ en Rood-Oranje team, hartelijk gefeliciteerd met jullie fantastische resultaat!!!!!!

In de laatste speelronde tegen NIP Roermond moest het heren 17+ team nog even vol aan de bak. Roy van Vlijmen had een nog meer ervaren en vastere tegenstander dan hijzelf en ging helaas in 2 sets ten onder. Ruud Coenen speelde een wedstrijd die alle kanten op kon gaan maar op het einde helaas toch net niet zijn kant op viel. Bart Geukemeijer had ook helaas geen kans vandaag en ging ook in 2 sets ten onder. Edwin Lormans mocht daarna gaan beginnen aan zijn 4e single, na vrij goed spel en winst in de 1e set kreeg hij last van kramp, hij streed nog goed door maar verloor helaas toch in 3 sets. De 1e dubbel van Roy van Vlijmen en Ruud Coenen was er weer eentje op hoog niveau maar ging helaas toch verloren. Bart Geukemeijer en Dennis van den Heuvel redde de Ittervoortse eer door de 2e dubbel in 2 sets te winnen. Al met al kijken de mannen terug op een geslaagde competitie en op een mooi klassebehoud in de 1e klasse.

Het heren 50+ team heeft nogmaals bewezen twee weken geleden terecht kampioen geworden te zijn. Met overdonderende overmacht heeft het team met 5-0 gewonnen van ’t Bronshout 1. Wij wensen Pierre,  Piet, Jan, Ger en Ben van harte proficiat met het behaalde kampioenschap!!

Mix 17+
Hans, Jannie, Georgette en Guido speelden thuis een belangrijke wedstrijd tegen Kimbria 3 want op het spel stond klassebehoud. Beide kampen moesten met minimaal 3-2 winnen om in de klasse te blijven. Hans speelde de heren single. Met een aantal majestueuze fore- en backhands liet Hans op Pro-Tour-achtige wijze zien waarom de 6-0 6-1 overwinning toch echt aan Ittervoort toebehoorde. Tegelijkertijd speelde Jannie een goede dames single. Na een overtuigende 6-1 kwam de tegenstander terug in de tweede set. Jannie bleef koel in het warme weer en sloot de wedstrijd af met een 6-1 6-4 winst. 2-0 voor Ittervoort! Georgette en Guido namen de mix voor hun rekening. Overtuigend won Georgette zowat alle rallies van haar mannelijke tegenspeler en deze standvastheid werd beloond. Ook dit punt werd binnengesleept door Ittervoort 6-3 6-2 en hiermee was het klassebehoud bezegeld! 3-0 voor Ittervoort! Meteen na de mix werden de resterende twee dubbels gespeeld. Hans en Guido speelden gefocussed, maakten weinig fouten en lieten geen gras groeien over wie het sterkere koppel was. Na hoofdzakelijk goed baseline-spel, sterke services van beide heren en enkele “korte-metten” was de winst met 6-0 6-2 binnen.  4-0 voor Ittervoort! Georgette en Jannie namen tenslotte nog de dames dubbel op. Een sterke eerste set werd met 6-1 binnengehaald. De tweede set werd in een tiebreak beslecht in het voordeel van Kimbria en deze drive behielden de Maastrichtsen het restant van de set. Met 6-1 6-7 2-6 mocht Kimbria toch nog een punt mee naar huis nemen. Al met al een fantastisch resultaat op deze mooie dag. Volgend jaar mogen we weer deelnemen in de derde klasse! Graag willen wij al onze teammaatjes bedanken voor de inzet deze competitie!!