Op 20 april hebben de drie teams van Ittervoort hun best weer gedaan in de Voorjaarscompetitie regio Zuid. Hieronder vindt u hun verhalen.

Geflatteerde nederlaag heren 50+
Tegen de huidige en waarschijnlijk ook nieuwe kampioen hebben de heren 50+ een geflatteerde 0-5 nederlaag geleden. Maar liefs 4 van de 5 partijen gingen verloren in 3 sets.

Pierre kwam tijdens de 1e enkelpartij nooit echt in zijn ritme. Hoewel hij de 1e set nog wist te winnen gingen de beide volgende sets verloren. 6-3; 1-6; 4-6. Ger speelde de 2e enkel partij, wist ook met heel goed tennis de 1e set binnen te halen , maar het beste was er toen helaas af, setstanden 7-5; 2-6; 3-6.
Ook de 3 dubbelpartijen werden helaas allemaal verloren. Hoewel steeds de 1e set werd gewonnen ging het daarna mis.
De 1e dubbel werd gespeeld door Piet en Ben. Na een geweldige 1e set raakten de tegenstanders steeds beter op dreef en wonnen set 2 en 3 toch redelijk gemakkelijk. Setstanden 6-3;1-6;2-6. De 2e dubbel van Ben en Pierre kende een nog spannender verloop, Na een moeizame winst in de eerste set ging het daarna helaas mis setstanden waren 7-5; 2-6;4-6. In de 3e dubbbel waren Ger en Piet helaas kansloos. Hun zeer ervaren tegenstanders hadden overal een antwoord op en wonnen verdiend met 1-6 en 2-6.
Door de 2e nederlaag op rij zakken we naar de staart van de ranglijst. We hebben nu 2 weken vrij om eens goed te trainen. Volgende wedstrijd is op 11-5 uit naar Hoensbroek1.

Na de eerste week verrassend tegen Montfort gelijk gespeeld te hebben, speelde Ittervoort I de tweede wedstrijd tegen Orient uit Sittard. Roy van Vlijmen begon goed maar de felle wind speelde hem parten in het vervolg van de partij. Toch klopte hij zijn tegenstander in twee sets. Peter Dreessen, de nieuwe troef van het team, begon vol branie. Hij had de nodige tegenstand te verwerken maar won uiteindelijk toch overtuigend. Spelertje van de week werd Bart Geukemeijer. Hij won met uitermate degelijk en solide spel. Puffend en steunend sloeg Edwin Lormans zich langs tegenstander nummer vier. Weelde en roem viel het team ten deel. Het team beleefde ongekende tijden. Zelfs beide dubbelspelen werden in winst omgezet. De tweede dubbel werd beslist door een wereldpunt van Roy Lupsen, waar Roy van Vlijmen ongekend gelukkig mee was. Kersverse sponsor, Peters & van Sandijk mag trots zijn op het team. Met de 6-0 overwinning op zak en opgeheven hoofdjes toog het grootste gedeelte van het team richting de avondfestiviteiten in cultureel centrum de Mortel.

Mix 17+
Het mix team ontving hun Echtse tegenstander op de waaierige Ittervoortse banen. Jannie Vries startte de damessingle maar kon deze niet in winst omzetten. Guido Lemmens begon de single en met sloeg de tegenstander met chirurgische precisie en het doorzettingsvermogen van een bulldozer naar huis. Guido en Hans van de Vondervoort namen de herendubbel op. De wedstrijd werd in drie sets beslist in het voordeel van Echt. Tegelijkertijd wisten Georgette van den Ende en Jannie Vries hun damesdubbel vakkundig binnen te halen. Tenslotte speelden Hans en Georgette een spannende mix. In twee sets wisten zij de wedstrijd winnend te beslissen. Dat men echter aan zich gewaagde tegenstanders trof werd duidelijk aan de standen, tweemaal tie-break.