Op de 5e speeldag stond voor het heren17+ team weer Nederland – België op het programma. Oftewel 4 van de 5 tegenstanders van Stein komen uit België.
In deze internationale strijd begon Peter Dreesen de 1e wedstrijd maar kwam helaas te kort tegen de jonge talentvolle tegenstander. Bart Geukemeijer kwam helaas in zijn partij ook te kort tegen de slim spelende tegenstander van Stein, hij kwam nog goed terug in de 2e set maar haalde het helaas net niet. Daarna kwam het gevecht van de dag van de uiterst fitte Dennis van den Heuvel (Pony). Hij was al om 04:00 uur thuis en met een mooi rood gezicht ging hij de strijd aan en met veel en mooie lange rally’s ging hij tot het uiterste. Helaas deed zijn pittige vaste tegenstander dat ook en door wat krampjes op het einde kwam hij net te kort voor een mooie zege. De hoop was dit keer weer gevestigd op Flying Eddie, en Eddie vloog vliegensvlug naar 6-2 en 5-1, hij daalde naar beneden tot de 5-5 maar vloog weer mooi omhoog naar de 7-5 winst. Met een 3-1 achterstand gingen de mannen de dubbels in, helaas werden deze beiden in 2 sets verloren waardoor een 5-1 verlies geleden werd. Al met al is er alle hoop voor klassenbehoud.

Knap herstel heren 50+
Na 4-1 winst tegen het hoog geklasseerde Schinveld is het heren 50+ team opgeklommen naar de 4e plaats. Pierre speelde de 1e enkelpartij en won vrij gemakkelijk met 6-2 en 6-3.
Jan speelde de 2e enkel en was bijzonder goed op dreef. Na winst in de 1e set met 6-3 walste hij in de 2e set over zijn tegenstander heen 6-0. Ben en Pierre speelden de 1e dubbel en maakten het zichzelf weer moeilijk. Na een vlotte winst met 6-2 in de 1e set , stagneerde de machine en verloren ze de 2e set met 2-6. In de 3e set herpakten ze zich en wonnen nog net met 6-4. De 2 dubbel van Piet en Ben werd een prachtig gevecht op het scherpst van de snede. Met name Piet was in bloedvorm en na een gevecht van 2 uur werd deze pot ook gewonnen met 7-6 en 6-4.  De 3e dubbel van Ger en Piet ging helaas verloren. Na verlies van 2-6 in de 1e set ging de 2e set na een spannende tie-break verloren met 6-7.

Al met al is deze 4-1 overwinning een heel goed resultaat. Er zijn geen degradatiezorgen meer, kampioen kunnen we helaas ook niet meer worden. Volgende wedstrijd is 25-5 uit tegen Munstergeleen 1.

Mix 17+ beperkt de schade
Het strijdtoneel: Maastrichtse gravelbanen
Tegenstander: Kimbria.
De gladiatoren vandaag: Raymond, Jannie, Georgette en Hans.
Het herenenkel bestaat uit een schaakspel, met veel korte ballen afgewisseld met talrijke hoge, maar Raymond moet aan het eind toch zijn tegenstander feliciteren met de winst. Ondertussen maakt Georgette in de damesenkel gehakt (half om half) van haar tegenstandster, tussenstand 1-1.
In de mix treffen Jannie en Hans een paar sterke tegenstanders. Toch kan het Ittervoortse duo het hoge tempo bijhouden en er een spannende driesetter van maken. De winst gaat echter na een lange strijd toch naar Kimbria.
Jannie en Georgette hebben in de damesdubbel geen kans en de partij gaat in twee korte sets naar de Maastrichtse dames.
Tenslotte wordt de herendubbel weer een lange, spannende driesetter met goed spel van beide kanten. Om 21:00 uur stappen de heren van Ittervoort, eindelijk met de winst op zak van de baan.
Eindstand 3-2 voor de “Kimbrianen”.
Als afsluiting van een overwegend zonnige dag in Maastricht, deed iedereen zich tegoed aan een uitgebreid “Nasi Buffet”.  Met een rond buikje en 2 welverdiende punten trok het team weer huiswaarts.