Verslag wedstrijd 1 Heren 1 50+, nipte overwinning in Schinveld
Het team van heren 1 50+ bestaat dit jaar uit Jan Vries, Ger Konings, Ben Gubbels, Piet Ramakers en Pierre Vleeshouwers. Vol goede moed togen we naar Schinveld alwaar de eerste wedstrijd op het programma stond in de hoogste klasse van het veteranentennis.

De eerste single werd gewonnen door Pierre die naar een zeer moeizame 1e 6-2 wist binnen te halen. Er is echter nog veel werk aan de winkel voor Pierre met het oog om de komende wedstrijden. De tweede single werd gespeeld door Ger Konings. Ondanks het vele ploeteren en weer lange rallys was Ger kansloos tegen een tegenstander die werkelijk alle ballen terug sloeg. De setstanden van 6-0 en 6-2 spreken dan ook boekdelen. Daarna werd er begonnen met de 2e grillig spelverloop, Piet en Ben wonnen de 1e wonnen de 3e manier op sleeptouw. Het vervolg kwam met de 1e 3 en nadat er in de 2e een enorme terugval werd het uiteindelijk een tie-break, die nipt met werd gewonnen door de mannen van Ittervoort waardoor de tussenstand op 1-3 kwam. De dubbel die Piet en Ger speelden leverde helaas niet het 4e op. De 3e dubbel die Piet en Ger speelden leverde helaas niet het 4e punt op. De tegenstanders waren duidelijk een maatje te groot en binnen het uur de wedstrijd afgelopen setstanden, 0-6 en 2-6.
Einduitslag Schinveld 1  Ittervoort 1 : 2-3

Heren 17+ Eerste klasse
De competitie is weer van start gegaan. Het 1e herenteam 17+ kreeg Packador uit Someren op bezoek. Vol gemotiveerd begonnen de mannen aan hun enkelspel.
Bart begon welvarend en pakte de 1e set, daarna bleek zijn tegenstander toch een maatje te groot te zijn en verloor vrij kansloos de 2e en 3e set. Roy van Vlijmen zette ittervoort vlug op 1-1 door een klinkende 6-0 6-0 zege. Peter sleepte het 2e punt voor ittervoort er mooi uit door een 3 setter te winnen en af te sluiten met een magische volley. De 4e singel moest Edwin helaas opgeven in de 2e set door een blessure.  Helaas is hij 4 weken uitgeschakeld hierdoor, wij wensen Edwin beterschap.
In de 1e dubbel waren de tegenstanders van Someren te sterk voor Dennis en Peter. In de 2e dubbel trokken de Roys de score gelijk naar 3-3 toe door degelijk in 2 sets te winnen.

Heren 17+ 3e klasse
De 1e confrontatie in het enkelspel mocht Jan Heijmans aan gaan en al gauw bleek dat Jan niet opgewassen was tegen deze goede tennisser. Hij kreeg dan ook weinig greep op het spel en binnen 1 uur was het afgelopen in 2 sets met duidelijke cijfers. In de 2e set bood Jan wel goed tegenspel, maar het was te laat en het werd ook niet meer spannend.  Het 2e enkelspel werd door Reni Heijmans opgepakt en wij schatten de kans dat hij dit tot een goed einde kon brengen best hoog in. Helaas ook deze partij verloor Reni eveneens met duidelijke cijfers in 2 sets. Daarna was Raymond Vries aan de beurt en ook hij kon geen potten breken. Deze partij was ook in een mum van tijd geschiedenis met eveneens duidelijke cijfers voor de tegenstrever en ook Raymond droop met een illusie armer, de baan af na wederom 2 sets. De enige hoop die LTC Ittervoort nog koesterde, was Hub.Snijkers, echter hij moest in het strijdperk treden tegen uitgerekend de clubkampioen van BEVO! Ook Hub.werd vernederd door de profhandballer(!!) die tennis meer als hobby erbij beschouwt en Hub. mocht desondanks toch 1 game pakken in weer 2 sets en was daarmee eigenlijk dik tevreden.

De dubbels gingen alle op dezelfde manier, alle binnen 1 uur.  Jan en zoon Art beten het spits af. Zij kregen ook hier geen poot aan de grond, ondanks goed tennis, maar ook gold hier weer: baas boven baas en in 2 sets was het weer bekeken. De laatste partij mochten Raymond en Hub. spelen en binnen circa 1 uur gaven ook zij de pijp aan Maarten en zodoende togen wij huiswaarts met een dikke 6-0 voor BEVO.

Mix 17+ derde klasse
Ittervoort 1 ontving tegenstander TV Lichtenberg op een mooie zaterdagmiddag. Vanwege een blessure van Georgette van den Ende konden er maar 3 wedstrijden gespeeld worden. 1-0 voor Lichtenberg. De heren dubbel van Guido Lemmens en Sebastiaan Schepens trapte af. Ondanks een goede start en dankzij een zwak midden van de wedstrijd ging de winst in drie sets naar Weert. Jannie speelde de dames single maar kon niet opboksen tegen haar sterkere tegenstandster. Guido speelde een goede heren single maar kon vanwege blaren de winst niet doordrukken. Sebastiaan en Jannie hielden de eer hoog door de mix dubbel in een spannende driesetter naar zich toe te trekken. De eindstand is 1-4 in het voordeel van Lichtenberg.

Mei 2024
Z M D W D V Z