Op zaterdag 19 april werd de volgende competitiedag gespeeld door LTC Ittervoort. Hieronder vindt u hun verslagen.

Verslag wedstrijd 1 Heren 1 50+, kansloze nederlaag in Lottum
Met een 4-1 nederlaag tegen een zeer sterk spelend Lottum konden de mannen van Ittervoort terug naar huis.
De eerste single werd volstrekt kansloos verloren door Pierre die met 6-2 en 6-0 alle hoeken van het veld te zien kreeg.
Ook in de 2e single had Ger geen enkele kans , de uitslag werd 6-0 en 6-0. Dit gaf weinig hoop voor de 3 dubbels.
In de eerste dubbel van Ben en Pierre werd de 1e set weer kansloos verloren met 2-6, daarna kwamen de Ittervoorter mannen als herboren terug en wisten de 2e set met 6-3 te winnen en de laatste set zelfs met 6-0. Het 1e punt was binnen.
De tweede dubbel van Ger en Piet was in de 1e set snel beslist 1-6 voor Lottum . In de 2e set konden ze lang gelijke tred houden, helaas trok Lottum in de eindfase aan het langste eind 4-6. De derde dubbel van Ben en Piet was in de 1e set een formaliteit 1-6, in de 2e set kwamen onze mannen zelfs met 5-3 voor konden het echter niet afmaken en verloren met 5-7. Een wedstrijd om snel te vergeten tegen een tegenstander die voor de 4e keer op rij kampioen zal worden.

LTC Ittervoort Heren 17+ I
Een dag uit het leven gegrepen. Het is zaterdag 19 april 2014. Een vijftal heren - Dennis en Edwin zijn om verscheidene redenen afwezig - maakt zich op voor een wedstrijddag met slechts een enkel doel: winst! Winst op Boshoven kan op het einde van de competitie cruciaal zijn en punten zijn dus een must. Gedreven en vol motivatie wordt ten strijde getrokken. De ervaren rot van het stel, Roy van Vlijmen, gaat echter gelijk kopje onder. Zeker geen schande beziende de tegenstand. Wel jammer. Maar wat zijn de heren blij met hem, “onze mentor”. Ruud laat eindelijk weer eens zien waarom tennis zo leuk kan zijn: 1-1. Vervolgens betreden Bart en Peter de Arena. Solide en met daadkracht volbrengt Bart zijn taak. Zijn tegenstander moet enig moment aan het “tikkie-takkie” spel van Cruyff hebben gedacht. Peter, de klasbak van het stel, blijkt wederom ongenaakbaar. Wat een talentje, die Peter. De dubbelspelen worden vervolgens eerlijk verdeeld. Roy van Vlijmen en Roy Lupsen kunnen het helaas niet bolwerken: bij vlagen kunnen de heren “eieren” zoeken. Peter en Ruud zorgen echter wel voor winst en sturen hun tegenstanders met vervroegd paasreces. Het blijkt een prachtige dag, 19 april 2014. 4-2 winst, het zal de heren geen windeieren leggen. Prettig Pasen!!

Wedstrijd verslag heren 2
De derde competitiedag brengt ons naar de Rayprickers. Daar aangekomen zien we het team dat we nog uit vorige jaren kennen, en dan zien we kansen. Zeker na de punten deling van vorig jaar.  Na in het lente zonnetje eerst van een kop koffie en stuk verse vlaai genoten te hebben starten de vier single partijen gelijktijdig.
Jan wond er geen doekjes om beloonde zich zelf met een 6 -0, 6-1 overwinning. Art's tegenstander had duidelijk geen compassie met de benjamin van ons team, hoe dapper Art's verweer ook was het punt bleef in Weert 6-1, 6-2. Raymond vocht voor wat hij waard was en herstelde knap na een snel verloren eerste set 6-1 met een 4-6 set winst in de tweede set. Helaas kon hij dit geen vervolg geven in de derde set die met 6-2 verloren ging.  René kon na een verdeling van de eerste twee set's met een vroege break in de derde set zijn tegenstander met een handruk bedanken voor de wedstrijd en de overwinning 6-3, 1-6, 3-6.

Met een tussenstand van 2-2 na de single partijen werd gestart met de dubbels.
Al snel bleken de tegenstanders van Raymond en Art een maatje te groot voor onze aanstormende talenten 6-2, 6-1. Het was aan Jan en René om te pogen  de stand gelijk te trekken. Na een met 4-6 gewonnen  eerste set werd de tweede verloren met 7-5. Een echte wake up call die tweede set, zo bleek, want de beslissende set werd in rap tempo met 0-6 gewonnen. Eindstand 3-3, na een mooie wedstrijddag tegen een prettige en sportieve tegenstander. Wij zien weer uit naar de najaar competitie.