Mix 17+
Kampioenen!
Vol spanning begon het mixteam de laatste speeldag tegen de hekkensluiter Baexem. Met de wetenschap dat er maar 2 punten gepakt moesten worden om het kampioenschap te kunnen vieren konden we aan de dames-en herendubbel beginnen.

Vol goede moed begonnen Georgette en Jannie en Roy en Sebastiaan aan hun wedstrijd. Helaas ging het niet volgens plan, de dames begonnen goed, maar een blessure bij Georgette kwam roet in het eten gooien. Ze vochten nog om toch dat punt binnen te halen, maar helaas mocht het niet baten en  de dames verloren in 2 sets. Bij de heren was het erg spannend, de eerste set ging naar de tegenstander, maar Roy en Sebastiaan gaven niet op en haalden de tweede set binnen. In de derde set kwamen ze toch net wat tekort en dus verloren zij in 3 sets. Dit resulteerde in een 0-2 achterstand met nog 2 mixwedstrijden te gaan. Doordat inmiddels de eindstand bekend was bij Orient – Swalmen, dit was 2-2 geworden, wist het mixteam dat ze toch kampioen waren en een hoop spanning viel van hen af.

Varenka en Roy kwamen helemaal los en walsten als een geoliede machine over de tegenstanders heen met 6-2 6-1. Sebastiaan en Jannie leken ook goed op weg met een 4-1 voorsprong in de 1e set maar ze konden het helaas toch net niet redden en verloren met 5-7 4-6. Dit alles zorgde ervoor dat ze met 3-1 verloren van de hekkensluiter maar toch het kampioenschap konden vieren. Na een mooie speech van het bestuur en het uitdelen van de bloemen kon de champagne ontkurkt worden. Het feestje werd later nog gevierd met alle teamleden.

Heren 17+
Op 25 oktober is de laatste competitiedag van het seizoen voor het herenteam aangebroken. Daar waar we eerdere weken met stralend weer zijn verwend, was het zaterdag druilerig; een voorbode voor ons spel, of toch gewoon "de tijd van het jaar"?
TC Velden was de tegenstander, een team dat op papier gelijkwaardig is aan het onze. Raymond en Art betreden het strijdperk als eerste dubbel. Daar waar in het begin het een spannende wedstrijd lijkt te worden, blijken de tegenstanders toch iets sterker dan gedacht. De wedstrijd wordt dan ook verloren met 6-2 6-2. Jan en William gaan de baan op voor de 2e dubbel. De eerste set wordt stroefjes doch volledig terecht gewonnen met 6-4. De tweede set wordt besloten "de gaskraan open te draaien", resultaat: 6-1 en een klinkende overwinning! Tussenstand 1-1. De volgende wedstrijd is aan William en Raymond. Het blijkt een spannende partij met enkele schitterende slagenwisselingen en hoog niveau. De Ittervoortse heren komen echter nooit in de problemen en trekken de wedstrijd met 6-4 6-4 naar zich toe. Als laatste komen Art met Rene in actie. De 1e set wordt een triller: 7-6 voor Ittervoort. Als gevolg van deze inspanningen gaat de 2e set helaas verloren. Door een enkelblessure van Art lijkt de 3e set bij voorbaat verloren. Echter blijven de heren vechten, helaas niet met het gewenste resultaat; Velden wint in 3 sets. De terechte einduitslag is dan ook 2-2. De heren sluiten het seizoen af in de middenmoot van de ranglijst, een prima resultaat! Als afsluiter smaakte de welbekende spaghetti van Jan overheerlijk!!! Een mooi seizoen is ten einde en de heren gaan in wintertraining om volgend jaar weer ijzersterk voor de dag te komen!!

Mei 2024
Z M D W D V Z