1e Speeldag Herenteam 1

De mannen van het 1e herenteam van Ittervoort staan weer klaar voor een nieuw seizoen in de 1eklasse. Er zijn links en rechts nog wat fysieke ongemakjes, daarom spelen Roy Lupsen en Peter Dreesen deze speeldag nog niet. De welbekende mannen uit Heel zijn de 1etegenstanders van de competitie.

Roy van Vlijmen begint aan de 1e singel en kwam erg goed uit de startblokken. Hij liep vlug uit naar 6-1 4-1, maar de taaie Midas Rubbergh kwam erg goed terug en het werd nog heel spannend. Onze Roy wist de 2e set en dus ook de partij gelukkig nog in een tiebreak naar zich toe te trekken. Ruud Coenen speelde de 2e singel, maar tegen de kanonskogels en daardoor zeer korte rally’s was hij niet opgewassen en ging met 6-2 6-3 ten onder. Bart Geukemeijer begon goed aan zijn partij maar helaas speelde zijn tegenstander erg slim en daardoor redde Bart het net niet, helaas met 4-6 3-6 verloren. Edwin Lormans vloog uit de startblokken en liep gelijk uit naar een 3-0 voorsprong. Toen werd zijn tegenstander wakker en werd Edwin overrompelt en kwam hij met 4-6 2-5 achter, hij had nog een kleine opleving tot 4-5 maar helaas verloor hij toch met 4-6.
De 1e herendubbel was er een van zeer hoog niveau met erg mooie punten. Roy van Vlijmen en Bart wisten deze met 6-2 2-6 6-2 te winnen. Om nog een gelijkspel te kunnen halen vandaag moesten Dennis v/d Heuvel en Edwin hun dubbel winnen. Het werd al snel duidelijk dat dit niet mogelijk was, ze hadden niet veel kans tegen de erg goed spelende tegenstanders en verloren met 0-6 1-6.
De 1e competitiedag ging dus met 2-4 verloren tegen Heel. Ruud Coenen heeft een nieuwe mascotte genaamd ‘Ponnyyy’ ter wereld geroepen. Hopelijk gaat Ponnyyy het team de komende weken veel geluk brengen.

1e Speeldag Herenteam 2

Het was een lange, drukke, koude en winderige dag met 3 teams thuis. Het herenteam bestaande uit Sebastiaan, Hans, William en Guido speelde tegen Rulec uit Heythuysen. Sebastiaan speelde de eerste single goed spel maar redde het net niet. Hans trok na een sterk begin de single in 3 sets naar zich toe. William won op overtuigende wijze zijn single ook. De laatste single werd na uren wachten gespeeld door Guido en hij kwam er niet aan te pas. De dubbel van William en Sebastiaan werd overtuigend in twee sets gewonnen door Rulec. Guido en Hans eisten na een matige eerste set overtuigend de tweede op maar gingen in de derde ten onder. Het werd overtuigend 2-4 voor Rulec.

1e speeldag 50+ herenteam

Met twee nieuwe teamleden, René en Jan Heijmans, begon het herenteam met de verder bekende leden Pierre Vleeshouwers, Ben Gubbels, Piet Ramakers en Ger Konings aan de competitie. Tegenstander was het herenteam van Borgharen dat vorig jaar kampioen was geworden en het vaste voornemen had om met winst uit Ittervoort te vertrekken. Het begin was voor hen bemoedigend. René had nog wat last van de openingsavond op vrijdag en kreeg met een bonkend hoofd klop met 6-3 en 6-4.
Jan was vastbesloten om revanche te nemen voor de nederlaag van René. Voordat zijn tegenstander goed en wel in de gaten had dat hij op kunstgras speelde, had Jan hem al helemaal suf gespeeld met afwisselend harde groundstrokes tegen de achterlijn en dropshotjes net over het net.
Volkomen verdwaasd zat zijn tegenstander even later met een nederlaag van 6-0 en 6-1 zijn leed te verdrinken aan de bar.
Toen was het de beurt aan Pierre en Ben om ons team op voorsprong te zetten. Pierre moest nog even wennen aan een geleende trainingsbroek maar toen die eenmaal lekker aanvoelde hadden ook hun tegenstanders geen schijn van kans meer. Ook zij moesten met een nederlaag van 6-3 en 6-2 ervaren dat een klasse hoger spelen andere koek is.
Aan Piet en Ger de opdracht om de eerste winst in Ittervoort te houden. Het liep vanaf het begin van een leien dakje. Ger zette de tegenstanders van achteruit flink onder druk en Piet kon daardoor aan het net zijn voortreffelijke volleerwerk etaleren. Met 6-2 en 6-2 stapten zij even later voldaan van de baan.
Toen moesten Piet en Jan nog de baan op om de afstraffing voor Borgharen compleet te maken. Zij speelden voor de 1e keer samen en dat was een gouden greep. Wat de tegenstanders ook probeerden, zij hadden overal een antwoord op en Jan speelde weer lachend zijn dropshotjes. Zodanig dat de tegenstanders niet meer wisten waar ze waren. Even later was het 6-2 en 6-1 voor onze mannen en moesten de heren uit Borgharen erkennen dat wij deze 1e competitiedag een maatje te groot waren voor hun. Na een lekkere maaltijd hadden zij nog veel om over na te denken en kijken wij vooruit naar a.s. zaterdag als wij naar Oranje Nassau trekken.