4e speeldag Heren 1

Tijdens een ietwat regenachtige 4e speeldag weer ging het 1e herenteam eerst samen ontbijten bij Roy v. Na deze voltreffelijke lunch reden ze apart naar het welbekende TC Boshoven toe. Dit was maar enkele minuten rijden maar Ruud Bewees dat dit ook wel in 20 minuten kon.

Om aansluiting met de middenmoot te krijgen moesten er punten gepakt worden vandaag. Roy v kreeg dit jammer genoeg niet voor elkaar en verloor vrijwel kansloos met 6-1 6-3 van de kopman van Boshoven. Peter vloog uit de startblokken en in een mum van tijd met zeer goed spel stond het 6-2 3-0 voor hem, de machine haperde even maar de 2e set werd nog knap afgemaakt door middel van een tiebreak. Ruud had het daarna lastig met zichzelf en de tegenstander, het werd een erg spannende wedstrijd, maar helaas gingen de felicitaties na 4-6 6-4 4-6 naar de tegenstander toe. Bart nam in zijn 4e singel het heft in handen en trok de partij met 6-1 7-5 naar zich toe.
De 1e dubbel werd gespeeld door Peter en Ruud en het werd aardig spannend weer maar deze partij werd knap gewonnen met 6-2 4-6 6-3. De 2e dubbel werd ook erg spannend, ondanks wat onmogelijke reddingen van de Roy’s werd deze met 2-6 7-5 5-7 verloren. Er werd alweer gelijk gespeeld dus maar wat ook belangrijk is, er werden meer punten gepakt dan de ploegen die nu op de degradatieplaatsen staan.

4e speeldag Heren 2

Het is zaterdag, 25 april en de uitwedstrijd naar NIP te Roermond staat op het programma. Geen harde wind dit keer, een zacht briesje en het druppelt een beetje. Ondergrond waarop gestreden moet worden: gravel! Het team bestaat vandaag uit : William, Art, Guido en Hans.

Hans speelt de 1e single, altijd even wennen die nieuwe, stuiterende ballen op het gemalen baksteen. Set 1 gaat dan ook snel verloren (6-1).
2e set gaat gelijk op, maar Hans wint overtuigend de tiebreak. Kansen over en weer in de beslissende set, maar Hans staat na 3 sets toch met lege handen, met uitzondering van een pilsje.

2e single, William speelt tegen een geduchte tegenstander. Met harde rake klappen wint de speler van NIP de eerste set (6-1). In de 2e set komt William meer en meer in zijn spel, maar moet toch het hoofd buigen (6-3).

Guido komt sterk uit startblokken in de 3e single, en wint overtuigend de 1e set (2-6). Dit krijgt echter geen vervolg, want zijn tegenstander wordt in de 2e set vaster en vaster. Deze set gaat dan ook verloren en het zelfde scenario volgt in de derde set.

4e single is voor Art, maar heeft geen schijn van kans tegen zijn opponent. De wedstrijd gaat snel verloren in 6-0 6-0.

Na enkele versnaperingen volgen de dubbelpartijen. 1e dubbel wordt gespeeld door Art en Hans. Hoewel er dik wordt verloren (6-0 6-1), zat de wedstrijd vol met leuke rallies/punten.

In de 2e dubbel wordt er goed gespeeld door William en Guido, echter de 1e set gaat “NIP”t verloren (7-5). 2e set toch wat meer fouten aan Ittervoortse zijde en ook deze set wordt een prooi voor gastheren uit Roermond (6-2). Eindstand 6-0.

Al met al geen dag om naar huis te schrijven, daarom stuur ik dit stukje ook rechtstreeks naar onze redactie.

4e Speeldag Heren 50+ team

Na de 3-2 zege van vorige week tegen Schinveld toog het heren 50+ team vol goede moed naar koploper Treebeek voor alweer hun 4e wedstrijd. Omdat vaste enkelspel speler René Heijmans op vakantie is en Treebeek over zeer sterke enkelspel spelers beschikt  werd besloten om alle troeven in te zetten op de dubbels.
Ger wilde zich wel opofferen en speelde de 1e  enkelpartij, en had zoals verwacht geen schijn van kans en verloor  met  6-0 en 6-0.
Jan Heijmans  moest in de 2e enkelpartij aantreden maar had in de 1e set weinig verweer tegen de zeer ervaren tegenstander en verloor deze met 6-1. In de 2e set kwam Jan echter beter in zijn spel en die  won  hij  dan ook verdiend met 6-4. In de beslissende 3e set kwam hij echter al snel met 3-0 achter wat uiteindelijk tot  6-3 verlies leidde.
Daarna was de hoop gevestigd op de 3  nog resterende dubbelspelpartijen. Maar helaas ook dit bleek een brug te ver.
Ben Gubbels  en Pierre Vleeshouwers verloren  de 1e partij  zonder ook maar op enig moment uitzicht te hebben op een overwinning met 6-3 en 6-2.
In de 2e dubbel wonnen Pierre en Piet  Ramakers weliswaar nog de 1e set met 6-2 maar daarna schakelde de tegenstanders een tandje bij en de 2e en 3e set gingen met 6-3 en 6-4 verloren.
De laatste partij van Piet en Jan verliep uiterst moeizaam maar uiteindelijk werd deze toch met 6-4 en 6-2 in Ittervoorts voordeel beslecht.
Einduitslag 4-1 voor Ativu.
Volgende wedstrijd is 9 mei a.s.  thuis tegen Munstergeleen 1.
Dus  komende 2 weken is werk aan de winkel om het vertrouwen weer wat op te vijzelen.

Mei 2024
Z M D W D V Z