16-04-2016: ‘de dag waarvan je dacht dat die nooit zou komen’. Een 4-0 achterstand na vier single-partijen. Een ongenadig pak op de broek.

Het overkwam het uitgeklede herenensemble van LTC Ittervoort. Roy van Vlijmen, Ruud Coenen, Bart Geukemeijer en Edwin Lormans vertrokken vol goede moed naar Kessel om aldaar een paar uur na aankomst en na vier potten tennis met het schaamrood op de kaken de kantine op te zoeken. Donkere wolken pakten zich samen. Een inktzwarte dag lag op de loer! Een van de zwartste dagen in Ittervoorter tennishistorie? Harde woorden werden gesproken. Hoe het tij te keren?! Het antwoord werd gevonden. Wilskracht bleek het devies! Bart en Ruud overrompelden in partij 5 en Edwin en Roy overklasten in pot 6. Wat een dag. Gauw, met de staart tussen de benen, naar huis! Uiteraard wel nog even een woord van dank richting onze trouwe supporters. Frits, Rina en Dennis: Dank & Ontzettend fijn dat jullie er waren!

Voor de 2e wedstrijd van het seizoen moesten wij aantreden tegen het Brunsumse Ativu.
Omdat verschillende spelers  met blessures kampten moest de opstelling op enkele plaatsen gewijzigd worden.
Piet trad in het 1e enkelspel aan tegen de sterke kopman van Ativu en was hier zoals verwacht niet tegen opgewassen. Met niet onverdienstelijk spel verloor hij met tweemaal 6-4.
Het 2e enkelspel werd gespeeld door René. Zijn tegenstander had veel moeite met onze ondergrond het kunstgras. Met goed spel van achteruit werd de tegenstander onder druk gezet wat resulteerde in een solide 2 sets overwinning. Setstanden 6-2 en 6-2.
Pierre en Ger speelde samen de 1e dubbel en hadden in de 1e set nog weinig te duchten van hun tegenstanders omdat deze nog moesten wennen aan het kunstgras setstand 6-3 voor Ittervoort. In de 2e set kwamen  de tegenstanders beter in hun spel en die wonnen deze dan ook met 6-3.
In de beslissende 3e set kwamen Pierre en Ger rap op 4-1, maar daarna kwam de klad in het spel van de Ittervoortenaren, mede ook door een blessure van Pierre. Hun tegenstanders kwamen terug tot 6-6.  In de tiebreak werd dan toch nog de overwinning binnen gesleept.
In de  2e dubbel  speelde Piet en Ben samen. Deze wedstrijd kende een zeer grillig score verloop. De 1e set werd met 6-1 gewonnen door de tegenstanders uit Brunssum, de 2e set werd door Piet en Ben gewonnen terwijl de beslissende 3e set weer door de mannen van Ativu gewonnen werd.
Hiermede was de tussenstand  in de wedstrijd, net als vorige week 2-2 en moest de laatste partij de beslissing brengen.
Deze werd gespeeld door Ger en René. Deze wedstrijd werd met overtuiging en gedegen spel door Ger en René  gewonnen met 7-5 en 6-4.
Eindstand 3-2 voor Ittervoort.

De volgende wedstrijd is a.s zaterdag 23 april uit tegen Apollo uit Sevenum.