Het is heden ten dage schering en inslag in de tenniswereld: het gemopper over dalende ledenaantallen. Vrijwel iedere vereniging heeft er last van. Voor LTC is dat niet anders. Maar, er gloort licht aan de horizon!

Someren ‘uit’ stond niet alleen in het teken van het heden maar ook in het teken van de toekomst. Jonge spruiten Guus Geukemeijer, Sam Lupsen en Milan Lormans keken hun ogen uit op het sportpark van Packador te Someren. Dit jonge supportersgilde werd bovendien aangevuld met supporters Rina, Frits, Karin, Varenka en Bart. Het bezoekersrecord van…. , enige tijd geleden… , werd daarmee uit de boeken verdreven. Waarvoor dank, dank, dank! Het deed de mannen zichtbaar goed! Waar Roy van Vlijmen nog zijn meerdere moest erkennen in een voormalig top 8-speler binnen onze nationale grenzen waren het Peter Dreesen, Ruud Coenen en Edwin Lormans die ‘ons’ LTC op voorsprang brachten. De Oe’s en Aa’s rolden van de volgepakte tribunes! Dennis van den Heuvel en Roy Lupsen wisten het hun Somerse opponenten aardig lastig te maken, hun opponenten zelfs bijna te kraken, maar moesten uiteindelijk toch na 2 setjes hun kranige weerwerk staken. Roy van Vlijmen en Ruud Coenen zorgden uiteindelijk voor de winst. De Bhupati/Paes-combinatie van Someren werd in 2 steady setjes verslagen. 4-2 winst: “in the pocket!”

De 4e wedstrijd  was al weer de returnwedstrijd  van de 1e ronde  tegen Borgharen.
Jan was weer hersteld van zijn blessure en speelde het 1e enkelspel. Met goed spel werd de tegenstander onder druk gezet en Jan won deze overtuigend met 6-3. In de 2e set veranderde de tegenstander van tactiek, waardoor bij Jan de onrust in het spel sloop met als resultaat een 6-2 nederlaag. In de beslissende  3e set was Jan het helemaal kwijt  6-0 voor de tegenstander.
Het 2e enkelspel werd gespeeld door René. Van deze  man had hij in de heenwedstrijd met dikke cijfers gewonnen. Aanvankelijk leek het er op dat vandaag ook weer ging gebeuren, de 1e set werd weliswaar moeizaam in een tiebreak gewonnen, maar in de 2e set liep hij snel uit naar een 5-3 voorsprong waarna hij 6 match points kreeg. Maar helaas gingen alle 6 verloren en ook de set winst ging met 7-5 naar de tegenstander, in de beslissende 3e set was bij René  de pijp leeg 6-2 voor Borgharen.
Piet en Ger speelde samen in de 1e dubbel. Met goed spel werd de 1e set  met 6-3 gewonnen . In de 2e set verslapte de concentratie waardoor deze  met 6-2 verloren ging. De beslissende  3e set ging daarna gelijk op tot 3-3 waarna de tegenstanders hun beslissende break plaatste en de set met 6-3 en tevens de wedstrijd verloren ging.
In de 2e dubbel partij speelde Piet en Ben samen. Met goed spel werd deze wedstrijd in mum van tijd door hun gewonnen. Setstanden 6-2 en 6-2.
De 3e dubbelpartij werd gespeeld door Jan en René. Ook in deze wedstrijd waren de mannen uit Ittervoort te sterk voor hun tegenstanders en ook deze wedstrijd werd door Ittervoort gewonnen. Setstanden 6-2 en 7-5.
Eindstand 3-2 voor Borgharen.

De volgende wedstrijd is zaterdag 21 mei uit  tegen Ativu (Brunssum).