Zaterdag 28 mei 2016: de dag dat sportminnend Nederland huilde. Het begon in de voormiddag met de crash van Max. Vervolgens was het Steven Kruiswijk die in Italië zelfs een podiumplek in rook zag op gaan.

En tenslotte was daar het eerste team van LTC dat in een rechtstreeks duel met concurrent NIP haar titelaspiraties in de koelkast kon zetten. 23 games en 6-0 op de broek. Dit had zelfs de meest pessimistische LTC-supporter niet kunnen bevroeden! Zonder kopman Roy van Vlijmen trad het team aan op het slopende, trage, rode gravel van NIP Roermond. Peter, Ruud, Bart, Edwin en Dennis verlieten dit keer zelf met de staart tussen de benen een sportpark. Wat een kater! Zoals Rita Hovink ooit zong: “laat me alleen, alleen met al m’n verdriet. ’t Is beter dat ik nu geen mensen zie. Niemand niemand niemand die me troosten kan.” Uithuilen en oppakken is nu het devies! Mocht u dit stuk lezen en razend benieuwd zijn naar de speler van de week? Dan moet ik u teleurstellen. Die is er niet! Supporters Jose, Leo en Roy onwijs bedankt! Volgende week: Boshoven. Komt dat zien!

De laatste wedstrijd  van dit seizoen moesten we spelen tegen koploper Apollo uit Sevenum, waarvan we in de heen wedstrijd al met royale cijfers verloren hadden.
Ook deze keer werd het niet veel beter. Jan moest het in het 1e enkelspel opnemen tegen een qua speelsterkte gelijkwaardige tegenstander. Maar ondanks vaak goed spel moest hij toch het onderspit delven met 6-4 en 6-3.
Het 2e enkelspel werd gespeel door René. De eerste set werd door hem gewonnen  met 6-4. Maar daarna kwam zijn tegenstander beter in zijn spel en uiteindelijk verloor René met 6-2 en 6-1.
Ben en Piet speelde samen in de 1e dubbel. In deze  wedstrijd lag het initiatief steeds bij de tegenstanders wat resulteerde in een duidelijke nederlaag. Setstanden  6-4 en 6-2.
In de  2e dubbel  speelde Piet en Ger samen. Ook deze wedstrijd kende een zelfde spel verloop als de 1e dubbel. Ger en Piet verloren in twee sets met 6-4 en 6-2.
De 3e dubbel werd gespeeld door Jan en René. De 1e set werd vrij gemakkelijk gewonnen met 6-3, maar in de 2e set kwam de klad in het spel en deze verloren ze met 6-3. In de 3e beslissende was de concentratie weer terug wat resulteerde in een 6-3 overwinning.
Eindstand 4-1 voor Apollo die met dit resultaat kampioen zijn in deze klasse.